A nyomtatott szó soha nem megy ki a divatból

A nyomtatás története több évszázados múltra tekint vissza. Az első írott szövegek nyomtatása óta eltelt idő számos változást hozott az emberek életébe. Azóta rengeteg felfedezés történt, a világ nagy átalakuláson ment át, a digitalizáció korában lépten-nyomon arról hallani, hogy a könyvek kora lejárt, már senki nem olvas, vagy egyre kevesebb azok száma, akik még olvasnak, főleg nyomtatott könyvet, újságot, magazint. És mégis, ha valaki ügyesen tud hajózni az innováció hullámain, akkor meg lehet azokat lovagolni. Időben kell tudni szélesíteni a portfóliót, időben kell tudni váltani, újítani, modernizálni, és akkor a nyomda fennmarad még akár a digitalizáció korában, és azon túl is, hozzon bármit is a jövő. A Color Nyomda pontosan ezt az elvet követi. Az 1990-es években alakult meg két előzőleg már létező vállalkozás egyesülésvel, és 30 éve töretlenül haladnak előre a piacon. Köszönve ezt vállalkozó és újító szellemüknek, a jó menedzsmentnek és a háttérben munkálkodó kreatív csapatnak.

Ha kevesebbben olvasnak könyvet, akkor térjünk át valami más nyomtatására, az igények szerint kell alakítani a termékpalettát. A Color Nyomda termékeit felsorolni is nehéz. Ha az oldalukon tallózunk, akkor a következők tárulnak a szemünk elé: vannak alaptermékek, mint például a könyv, a magazin, a szórólap, a névjegykártya, a boríték, a címke, a naptár , a jegyzettömb, és a https://www.colornyomda.hu/munkaink/meghivo-keszites/ oldalon a meghívókészítés áll a középpontban. Emellett külön felsorolást kaptak a reklámeszközök: display-ek, molinók, kirakatfólia, cégtábla, épületháló, zászló, roll-up, tapéta, POS termékek, üveg és tapéta nyomtatás, sőt reklámtárgyakat is emblémáznak. A további nyomdatermékek, amik szintén a reklámot szolgálják, a polccsík, a wobbler, a papírpohár, a papírtasak, az ajtóakasztó, az asztali alátét, a felíró tábla, a szórólaptartó. És végül, de nem utolsósorban jönnek a speciális termékek: a térbetűk, az irodai dekoráció, a jármű dekoráció, a karszalag, a nyakpánt, a padlófólia, a plasztikkártya, a bélyegző és az átvilágítható textil.

Minden részlegen hozzáértő szakemberek dolgoznak, a honlapon a nyomda bemutatását célzó részben betekintést lehet nyerni a nyomdaépület belső terébe, láthatók a gépek nyomatási folyamat közben, az ott dolgozók munka közben. A géppark modern, jól felszerelt, a nyomtatást, az utómunkát és kötészetet több mint 25 jó minőségű és nagy teljestíményű nyomdagép szolgálja. Egy fővárosi és egy vidéki telephelyen folyik a megrendelők igényei szerinti termékek ellőállítása. A megrendelőnek nincs más dolga, mint kitalálni, mit szeretne, majd a honlapon az ajánlatkérés segítségével ismertetni a kívánságát, amire egy ajánlat érkezik a nyomda részéről. A másik megoldás az ügyfélszolgálat e-mail címe, vagy a megadott telefonszám. Itt kérhető további segítség, amennyiben az elképzelés még nem forrta ki magát teljes egészében.

https://www.colornyomda.hu/munkaink/meghivo-keszites/

Ha például meghívót szeretnénk készíttetni, akkor a https://www.colornyomda.hu/munkaink/meghivo-keszites/ linken tudunk előzetesen tájékozódni a meghívók típusait, jellemzőit illetően, ami kiterjed az oldalszámra, a méretre, a tájolásra, a papír típusára, a használt színekre, a grafikai tervre és a kötészetre. Minden egyes termék esetében kiemelik, hogy mi a termék célja, megtervezése során mire kell odafigyelni, mik a jó jegyzettömb, névjegykártya vagy egyéb termékek jellemzői, milyen típusai léteznek, milyen felületnemesítési és kreatív feldolgozáson mehetnek át, mint például 3D lakkozás, fóliázás, prégelés, lehet kérni sarokkerekítést, stancolást, biegelést. A megrendeléshez szükséges információkat is felsorolják, és biztosítják az ügyfelet a minőségi munka elvégzéséről.

Viszonteladókkal is dolgoznak, akik tervezőként, vagy grafikusként igénybe vehetik a nyomda állandó gépparkját és szakembereit, kedvező viszonteladói áron. Ez azért előnyös, mert nagyobb anyagi befektetés nélkül, mint például nyomdagépek megvásárlása, helyiség bérlése, lehetőségük adódik saját tervezésű nyomdatermékek előállítására és értékesítésére. A viszonteladói viszony kiterjed a bélyegzők készítésere, a display-ek, kiállítási és POS anyagok tervezésére, kivitelezésére, a táblára és üvegre történő nyomtatásra, illetve plakát, épületháló, matrica, dekoráció nyomtatására. Ezen kívül Zünd géppel történő vágásokra papír, műanyag, fa, illetve textil esetében. De a viszonteladók készítetthetnek névjegykártyát, szórólapot, borítékot, önátírós nyomtatványokat és levélpapírt is. A határidőket mindig pontosan betartják, a minőséget pedig garantálják.

Az innováció egyik lépéseként 2019-ben a hullámkarton-nyomtatásra tértek át. Elsősorban műszaki cikkek csomagolását tervezték nyomtatni, de időközben a display-ek nyomtatása is nagy lendületet öltött. Az új tecnnológia bevezetését megelőzően, először személyes látogatást tettek abba a gyárba, ahol hullámpapír nyomtatását lehetővé tévő gépet, a Durst WT 250-et gyártják. Házon belül készül el a teljes gép, a gyárban szerelik össze, minőség és sebesség szempontjából egyaránt kiválóan teljesít. A Color Nyomda sok közepes mennyiségű munkával dolgozik, rövid határidőkkel. Ennek a gépnek köszönhetően a display-ek gyártási költsége alacsony marad, a minőség azonban nem romlik. A gép által felhasznált festék teljesen környezetbarát, ami „zölddé” teszi a nyomdát. A festék élelmiszeripari tanúsítvánnyal rendelkezik, és ennek köszönhetően további piaci részek kiaknázása válik lehetővé. Vízbázisú festékkel működik, és ezzel a minőség és sebesség tekintetében egyedülálló. A teljesítménye óránként 300m2-nyi felület nyomtatása, 24 órán át képes üzemelni, minimális karbantartási igénnyel, jó minőségű 1000dpi felbontás nyomtatására képes, és a három fázisú szárításnak köszönhetően a nyomtatási eredmény pontos és tartós lesz. A Swiss Ordinance élemiszeripari tanúsítvány mellett Nestlé élelmiszeripari tanúsítvánnyal is rendelkezik. Környzetbarát, a múködtetési technológiája nem igényel ásványi olajokat és nehézfémeket. A hullámkarton maga teljes egészében újrahasznosítható, és újrahasznosított papírból is készül. Ezen a ponton ismét visszaköszön a környezettudatosság és a fenntarthatósági szempontok figyelembe vétele.

De mi az a hullámkarton? Egy erős csomagolódobozok, illetve álló polcok, display-ek gyártására is használt hullámpapír lemez, rövidítve HPL. Valójában úgy néz ki, mint egy szendvics, két egyenes papírlap között egy hullámos kartonlap. A rétegeket összeragasztják, így egy erős, de mégis könnyű, levegős anyagot nyernek, A rétegek számától és a hullámok formájától függően több típusa létezik. Különféle papírokat használnak fel az előállításához, az első a kraft papír, ami puhafából készül, ez a legerősebb réteg, erre lehet nyomtatni, tehát ez képezi az állvány külső felületét. A belső oldalon használják a kevésbé erős és nem nyomtatható testliner elnevezésű papírt. Fontos még a papír tömege, ami 115–300g/m2-ig terjed, és a karton rétegezése. Értelemszerűen a több réteg nagyobb erősséget jelent. A hétrétegű hullámkartonból készült dobozokat nehéz tárgyak, pl. autóalkatrészek szállítására használják. Az egyes hullámtípusokat az ábécé nagybetűivel jelölik, és nem mindegy, hogy milyen termékhez milyen hullámú kartont használnak fel. Itt is számít a szakértelem. Az egyik papír nem olyan, mint a másik, mégha első látásra annak is tűnik. Rendelkezésre áll egy sztenderd táblázat, ami a hullámpapír-minőséget a súly-irányelvek alapján sorolja be. Emellett ismerni kell a szakkifejezéseket, és nem utolsósorban a hullámkarton nyomtatását végző gép kezelését is. Szóval a reklámanyagok ezen újszerű megalkotásának technológiája összetett tudást és folyamatismeretet igényel, de aki mer, az nyer, aki újít, az fennmarad. A szó elszál, a nyomtatott betű megmarad.