Az iskolai pályaorinetációs napok célja, hogy a végzős tanulók képet kapjanak a továbbtanulási lehetőségekről, kicsit megismerjék saját magukat, pozitív tulajdonságaikat, előnyös képességeiket, és gondolatok ébredjenek bennük a jövőbeni életüket, foglalkozásukat illetően. Betekintést nyerjenek az egyes szakmák, foglalkozások, hivatások tevékenységi köreibe és mindennapjaiba. Ilyenkor különféle munkakörökkel foglalkozó embereket lehet meghívni az órákra, illetve maguk a tanulók is ellátogathatnak bizonyos cégekhez, gyárakba, irodákba. Az egyik ilyen napon iskolánk végzősei egy nyomdában járhattak, és az ott folyó munkafolyamat lépéseit ismerhették meg egy szülő jóvoltából. A gyerekek azelőtt el sem tudták képzelni, milyen munkakörök léteznek egy nyomdában, azzal sem voltak tisztában, hogy milyen nyomdatermékeket készítenek, és hogy mennyire érdekes és összetett tevékenyégekkel lehet találkozni egy ilyen jellegű munkahelyen. A program továbbgondolásaként beszámolót kellett készíteniük az élményeikkel kapcsolatban. Az egyik kislány, aki azelőtt bizonytalan volt a pályaválasztását illetően, a látogatást követően tervezett egy plakátot, amit akár grafikusként egy nyomdában is megtehetne. A plakát egy fogorvosi rendelő reklámplakátja volt, ugyanis a másik vonalon a fogtechnika, fogszabályozás irányába hajlott.
Keresett a neten egy fogorvosi rendelőt, amelynek a reklámját elképzelhette és megalkothatta. A kiválasztott rendelő Budapesten található, és ami gondolatot ébresztett benne a bemutatkozásuk és szakmai alapelveik leírásán kívül, az a honlapjuk kellemes megjelenése volt. Valahogy szimpatikusnak tűntek számára. A plakátra felül középre került a rendelő egymondatos mottója, alá egy fogat ábrázoló grafika, 3D-ben, árnyalva, majd egy üdvözlő köszöntés. A bal oldalra tervezte meg a szolgáltatások kategóriáit, azon belül a bizonyos szolgáltatások árai, például fogtömés árak, foghúzás árak, fogkő-eltávolítás, fogpótlás, gyökérkezelés, implantáció árai. A jobb oldalon szerepelt az elérhetőség, cím, telefonszám és az időpontfoglalási lehetőségek. Mindez persze gondosan megrajzolt, és kivitelezett betűtípussal, kézi megjelenítéssel. Annyira megtetszett neki a rendelő, hogy elhatározta, végez egy is terepmunkát, és foglalt egy időpontot állapotfelmérés céljából. Visszaigazoltak számára egy szabad időpontot, amikor is ellátogatott a rendelőbe. Nem csalódott, azt kínálták, amit a honlapon hirdettek. Szerencsére a fogával mindent rendben találtak, így a fogtömés árak miatt nem kellett aggódnia. De azért jó tisztában lenni ezekkel a dolgokkal is, soha nem lehet tudni, mikor lesz rá szüksége az embernek. Bár amennyi jó tanáccsal ellátták a szájhigiéniát illetően a diagnosztikai felmérés során, talán soha nem lesz is lesz rá szüksége, ha az alapgenetikája megfelelő.
Az orvos és az asszisztens is nagyon kedves volt, a rendelőben jó hangulat uralkodott, látszott a munkájukon a rutin, az összeszokottság, a hozzáértés. Hazatérve elhatározta, hogy ezt is megpróbálja valahogy megjeleníteni a plakáton, hogy ne csak egy reklám legyen a sok közül, hanem az emberi oldal is átjöjjön rajta. Ehhez a honlapon található bemutatkozó szöveg alapján kreált egy képzeletbeli interjút a rendelőben dolgozókkal. Bemutatta azokat a dolgokat, amit a munkájuk kapcsán fontosnak tartanak, legyen az tanácsadás, kezelés vagy páciensekhez való viszonyulás. A beszámolójával nagy sikert aratott az osztályban, és munkájával a célját is elérte: olyan jó reklámot sikerült készítenie, hogy azóta már pár osztálytársa is kipróbálta a rendelőt.